manufaktura.

Jest kilka składowych świąt, które sprawiają, że dla mnie święta są świętami, są czasem szczególnym, są czasem wyczekanym, są czasem magicznym…

jedną z owych składowych są kartki świąteczne… co rok – już nie pamiętam nawet od jak dawna kartki robię sama… i chociaż zawsze wiem, że je robić będę to zawsze odkładam to na ostatnią chwilę – na szczęście zwykle do adresatów trafiają przed świętami :) wysyłamy ich sporo, bo uważam, że ten piękny zwyczaj należy kultywować… dzisiaj coraz częściej zastępują go maile, smsy, ale nic nie może się równać z życzeniami otrzymanymi pocztą… NIC… dlatego zarywam noce, aby te życzenia od nas płynące zawsze były tymi, które poczta oznakuje swym stemplem… pewnie że można by było iść do sklepu i kupić, ale życzenia + własnoręcznie wykonana kartka cieszy chyba  mocniej, prawda?…to takie nasze małe prezenty, dla tych którzy są daleko… to znak że myślimy, pamiętamy i tęsknimy…

w tym roku manufaktura kartkowa wyglądała mniej więcej tak:

kartki 1

1

Druga składowa świąt to pierniczki :)
Sama piekłam je po raz drugi, i chociaż w tamtym roku były to podobno „najlepsze pierniki jakie jedli” co poniektórzy to w tym roku uważam nieskromnie, że wyszły mi znakomicie – wygląd może jeszcze trochę do życzenia pozostawia, ale smak, zapach… mmmm ;) ale w tym roku pomocnika miałam też szczególnego, więc wszystko jasne ;)

Nasza manufaktura pierniczkowa:

3

2

3

4

5

o innych istotnych składnikach świąt jeszcze napiszę ;)

O losowaniu pamiętam, jak tylko maszyna losująca się obudzi zaraz się odbędzie – wyniki jutro!

manufaktura.

26 uwag do wpisu “manufaktura.

  1. inessa pisze:

    Podziwiam Cię za te cudne kartki :))) za zdolności i chęci !!!
    Pierniczki perfekcyjne ;))
    A maszyna losująca wstała już ??? :))))

    1. Maszyna wstała, wylosowała i MY JUŻ WIEMY :D

      PS. do perfekcji jeszcze im trochę brakuje, ale w przyszłym roku będziemy dalej pierniczyć, więc może w końcu nam się uda być perfekcyjnymi cukiernikami ;)

      1. inessa pisze:

        Niech wygra ktoś kto na to zaslużył i był grzeczny ;)))
        a tam pierniczysz… dla mnie Wasze pierniczki są naj i już :D

  2. basiar pisze:

    echhhhh… schrupałabym z chęcią… i pierniczki, i Polcię:)))
    a kartki biuti… szkoda, ze ja nie mam czasu na taki hendmejd:/
    nie wiem, czy dam radę w ogóle w tym roku wyslac cUś…
    buziaki dla Was słodziaki moje piernikowe;)

  3. gosik pisze:

    Piękne kartki,też bym taką chciała :)
    a mogłabym prosić o przepis na pierniczki bo mam chęć na ich zrobienie ale szukam fajnego i sprawdzonego przepisu

  4. Karolcia pisze:

    Kartki przepiękne!!!fajnie byłoby dostać taką kartę zrobioną tylko dla mnie….rozmarzyłam się :) Pierniczki wyglądają smakowicie :) poproszę o przepis?nigdy nie piekłam pierniczków i koniecznie muszę spróbować.A taki mały pomocnik to skarb i bezcenne chwile :)

  5. Jolanta pisze:

    kochana podziwiam Cię praca dom dziecko a Ty jeszcze wszystko własnoręcznie robisz cudne te kartki:)niestety ja nie potrafię tak wiec zostaje mi je nabyć metodą kupna:)pierniczki wyglądaja smakowicie aż ślinka cieknie tym bardziej ze w całym domu unosi sie zapach pierników które piekłam po południu z moja córcią:)pieczemy co roku a potem wieszamy na choince do tego suszone pomarańcze ach jaki zapach:)Pozdrawiam

    1. Ja w tym roku też zamierzam powiesić na choince trochę więcej niż zwykle… zapach żywej choinki i pierników jest nie do podrobienia – dla mnie to właśnie zapach świąt :)
      PS. pamiętam cały czas, ale w tej kwestii, która Cię najbardziej interesuje niestety nic się nie zmienia :(

  6. KasiAma pisze:

    No kurcze, jak Ty to robisz, że o niczym nie zapominasz… pomyślałam tadam :u mnie też dom udekorowany, pierniki upieczone… hmmm ale o kartkach nawet takich made in empik zapomniałam:((((i z tym się już pewnie nie wyrobię buuu:( Idealna kobieto naucz mnie takiej organizacji!!!:)

    1. Idealna? no tu przesadziłaś ;)
      Jestem zorganizowana, ale wypracowywałam to przez lata… jedno mogę zdradzić – czym mam więcej obowiązków tym więcej jestem w stanie zrobić… ale to zasada stara jak świat i znana wszystkim ;)

  7. AgaD pisze:

    Kochana cudne te kartki i pierniczki i wszystko co wykonają Twoje zdolne łapki:***Buziaki i pozdrowienia dla Was.
    Ps. Fifi całuje Polę:**

  8. Bardzo udane te wasze pierniki! Wiem, bo pielkam w zeszlym roku i nie dosc, ze nie smakowaly, to jeszcze wygladaly okropnie :D Takze po tych doswiadczeniach potrafie docenic dobra robote! :)

    1. Ja zawsze doceniam kogoś kto potrafi dobrze ugotować – ja się do tego nie nadaję zupełnie… pieczenie mi jakoś łatwiej przychodzi chociaż na szczyty cukiernicze jeszcze nie weszłam ;)

Skomentuj

