kolory.

Od chwili kiedy Po poznała kolory minął już czas jakiś. Od dawna potrafiła wskazać podstawową paletę barw bez większych problemów. Jednak zwykle to ja inicjowałam zabawę pt: a trawka jaki ma kolor? itp. Aż nagle któregoś dnia Po sama z siebie zaczęła nazywać kolory w codziennych sytuacjach… mało tego niektóre kolory to te całkiem rzadko przez nas nazywane… zdziwienie moje było ogromne!

i tak od kilku dni Po rzecze np. tak:

MAMUSIU MASZ DZISIAJ NA SOBIE BIAŁĄ BLUZECZKĘ A JA MAM NIEBIESKĄ TUNICZKĘ! (tak, tak to prawdziwa kobieta zaczyna rozróżniać  też części garderoby)

MAMUSIU ZROBIŁAM SIUSIU DO ZIELONEGO NOCNICZKA! (innego nocnika w domu nie posiadamy, ale fakt, że do zielonego jest teraz mocno podkreślany)

MAMUSIU PAN MA SZARĄ KOSZULKĘ! (Pan owy na pewno to słyszał, więc w myślach podziękowałam, iż nie rzekła coś w stylu: pan ma brudną koszulkę)

MAMUSIU… (mamusiu powtarza się zawsze – nie mamo! mamusiu! tatusiu! babusiu!)

A skoro kolory mamy już wyuczone bardzo dokładnie to i zabawa nimi zaczyna być całkiem ciekawa…

kreda – 1,69 zł

radość Po – bezcenna :)

1

k k 1

k k 2

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

k k 6

kolory.

32 uwagi do wpisu “kolory.

  1. gdyrozumspi pisze:

    Kreda jest wiecznie aktualna :)
    A po za tym dzieci jak są małe, a zwłaszcza dziewczynki uwielbiają rysować z wiekiem jakoś to mija. Uważaj jak mała Po pójdzie do przedszkola to sterty będzie Ci przynosić prac :P

    1. coś w tym jest, bo ja także świetnie się bawiłam… dobrze, że mam Po, bo jakbym sama z siebie sobie poszła porysować to mogłabym zostać uznana za… artystkę ;)

  2. nemi pisze:

    Bardzo mi się podobają zdjecia i Wy na nich :)
    Rysowanie kreda po szaryn asfalcie/chodniku to tez jedna z naszych ulubionych zabaw :)
    Paulinko, ale z Ciebie drobinka ;)

  3. gosik pisze:

    U nas szał kredowy był rok temu :) kolory najlepiej Madzi w syganlizacji wychodzą,kiedy to tatusiowi oznajmnia że moze jechać jak zielone i na czerwonym stop :) ale udręka kiedy sobie wymyśli,ze chce w tym kolorze bluzke i mojego wyboru nie akceptuje ;) ach u nas mamusiu już się troszkę skończyło ale jest po stokroć wypowiadane „kocham cie” nieważne gdzie !
    buziaki
    PS jeszcze lato się nie zaczęło więc cierpliwie poczekam :)

    1. Po kiedyś tak zdziwiła babcię tekstem: ZIELONE – idziemy!
      jakież to szczęście że na razie me wybory są akceptowane w 100 % :)

      ps. szukam! znajdę!

  4. Bardzo lubię kredę i to, jakie niesamowite efekty daje :) I, że jest nietrwała, bo i to ma swój urok. A czy Polcia jakoś skomentowała swoje żólte spodenki? :) To mój ulubiony kolor :)

    1. o tak! jej nietrwałość to też świetna zabawa, bo Pola nie może się nadziwić, że obrazek wieczorem był, a rano nie ma – MAGIA :)

      spodenki akurat nie zostały skomentowane – dobrze wiedzieć o Twoich preferencjach kolorystycznych!

  5. Ja w zeszłym roku kupiłam kolorowe kredy M. i cały taras malowała :) w tym roku ma białe .. dużo frajdy jest z takiej zabawy.. u nas malujemy nawet ściany w nowym domu.. jeszcze nie otynkowany,wiec mozemy sobie poszaleć :)

  6. i u nas nazywanie kolorów i wskazywanie, co kto w danym kolorze ma. i nawet fiolet i bordo jest, choć czasem używane wymiennie ;)
    PS Ewa ma identiko trampki jak Po, lowamy je :)

    1. ja się zdziwiłam najmocniej jak mi powiedziała, że kwiatuszki mają kolor fioletowy! jakoś nie mogłam sobie przypomnieć abym ja ją tego koloru uczyła…

      w tym roku kupiłam szare conversy po tym jak w tamtym białe prałam 3 razy w tygodniu :D też lovamy!

  7. dusia pisze:

    Czuję,że Po tą znajomością kolorów zrobi furorę w przedszkolu:-) Moje przedszkolne „misiaki” też uwielbiają rysowanie kredą…bo to fajna nauka przez zabawę:-) Pozdrawiam:-) ps.piękne te musztardowe spodenki Po:-)

  8. magda pisze:

    Rewelacyjne kolory i zabawa, mój Gosiak też uwielbia malowanie kredą po chodniku. Po ma świetne spodnie, możesz zdradzić co to za firma?

  9. Właśnie ostatnio razem z dziećmi obrysowałam kredą połowę parkingu przed domem i tylko potem przeżywaliśmy jak deszcz wszystko zmył, ale zabawa była super. Fajnie masz bo masz fotografa;-) A co do kolorów, to Tosia moja ostatnio też zaczyna mówić Kubuś ma kubek zielony, a ja czerwony itp..fajnie tak patrzeć jak dzieci się rozwijają, mądrują, rosną. Uściski dla Was!!!

    1. A Po się bardzo podoba to, że deszcz zmywa, bo można od początku malować :) dzisiaj czeka nas kolejne wyżywanie się artystyczne – już Po ma to obiecane!
      fotograf raz jest, raz go nie ma, ale ubolewam nad tym, że nie mamy zdjęć wspólnych, bo nie ma nam kto ich zrobić :(

      najfajniejsze w wychowywaniu dzieci jest właśnie to przyglądanie się ich nowym zdolnościom, umiejętnościom – i ta duma rodzica rozpierająca! ach!

  10. Nie ma to jak kreda ;)
    Po jest niesamowita :D

    P.S Robiłaś coś nowego? Albo może masz coś ma zbyciu ? :D
    Wchodzę ale nie ma nowych ofert ;) Pisałas jakiś czas temu że pokażesz i cisza ;) Czekam więc :D

    Pozdrawiamy :***

    1. Kochana, cały czas coś robię i od razu „schodzi” ale o Was pamiętam :)
      obiecuję, że w najbliższych dniach wrzucę nowości, które są do wzięcia!

      :*

  11. Pamiętam pierwsze Niny malowanie :)
    A wiesz, Nina zna kolory na własny użytek, jak się sama bawi, mówi pod nosem wszystko dobrze, po polsku i po angielsku. Wystarczy, że ją zapytasz, to zaczyna kombinować i strzela i oczywiście nie trafia :D

    1. Po właśnie do niedawna tylko pod nosem sobie powtarzała nazwy poszczególnych kolorów, a zapytana zwykle źle mówiła, ale teraz już jej nie jestem w stanie zagiąć niczym :) wczoraj próbowała ciocia Ala i tez się jej nie udało – Po bryluje w towarzystwie swoją nową umiejętnością – mogę rzec nawet, że na niej się teraz skupia cała uwaga :P

      Widzę, że wróciliście, zaraz do Was pędzę :*

  12. Tak kreda jest świetna do zabawy i w domu i na podwórku :) Po to bardzo mądra dziewczynka więc nie ma co się dziwić jej poczynaniom :)

Skomentuj

