o pierwszych listopadowych dniach.

Dla mnie to nie są smutne dni. Nigdy nie były. To dni, kiedy zatrzymuję się. Kiedy czas nie bardzo się liczy. Kiedy bardziej niż na co dzień doceniam to, że mam bliskich obok. Że można z nimi porozmawiać, pośmiać się, zjeść obiad i wyjść na spacer… To dni, kiedy tęskni się za zmarłymi nie bardziej niż na co dzień… bo tęskni się i pamięta każdego dnia tak samo…

1

Odwiedziliśmy cmentarz w górach. Był więc i krótki „widokowy” spacer, bo pogoda nadzwyczaj sprzyjała. Na dzień następny wybraliśmy się na cmentarz w naszym mieście, który w sumie rzadko odwiedzamy. Zupełnie inne miejsca. I chyba nawet nie wiem, które bardziej jest mi bliskie.

2

3

4

5

6

7

Aby tradycji stało się zadość przygotowałam w tym roku także sama samiusieńka dekoracje nagrobne. Patrząc na te, które robiłam w poprzednich latach to muszę przyznać, że wyszły „na bogato”, co w sumie u mnie rzadkością jest. No i pierwszy raz użyłam sztucznych elementów, więc naprawdę muszę uznać, że w tym roku jakiś nowy trend zapoczątkowałam ;)

7

8

9

o pierwszych listopadowych dniach.

7 uwag do wpisu “o pierwszych listopadowych dniach.

  1. slupek1 pisze:

    a wiesz, że ja też nie uważam tych świąt za smutne …dokładnie mam takie samo wrażenie …zawsze cieszę się na spotkania z rodziną przy grobach …nigdy nie wiem na kogo akurat trafimy ….czasem na tych baaaaaardzo dawno nie widzianych …Polcia prześlicznie wygląda :))) dziękuję Ci też za fragment górskiego cmentarza :)buziole

  2. Kiedyś te święta nie były dla mnie smutne..ale teraz im więcej osób bliskich odchodzi i tylko można im zapalić im światełko, kwiatka zanieść czuję jednak w te święta pewien smutek, ściskanie w gardle i żołądku. Ale też lubię z dziećmi chodzić na cmentarz który ma w te dni pewną magię w sobię, zmusza do zastanowienia, zachwyca światełkami, kolorami.

Skomentuj

