relikwie.

Jest taka kaseta w domu moich rodziców, która jest chyba najważniejszą kasetą w moim życiu. W ogóle czy ktoś jeszcze pamięta kasety? nie płyta CD, nie empetrójka, a kaseta magnetofonowa… na owym nośniku nagrane są kolędy i pastorałki przez zespół o wdzięcznej nazwie GANG MARCELA… nie mam pojęcia co to za zespół czy nagrał kiedyś coś jeszcze – pewnie tak… w każdym razie te kolędy i pastorałki śpiewane przez nich znam na pamięć… potrafię każdą zwrotkę, każdy wers przytoczyć… o każdej porze dnia i nocy ;) kaseta ta towarzyszyła nam przy każdych świętach… przy każdych świętach Bożego Narodzenia, które ja jestem pamięcią w stanie objąć… kiedy padały z ust mamy słowa: „Puśćcie kolędy” wiadome było, że o te właśnie, a nie inne kolędy chodzi… i w jednej chwili stawały się w domu święta… mama krzątała się jeszcze po kuchni sprawdzając czy barszcz jest tak czerwony jak powinien, czy tata karpia nie przypalił i czy kompot z suszonych owoców rozlany do szklanek – tych szerokich oczywiście… w tle zawodził GANG MARCELA mniej więcej tak: „napiłabym się piwa, niech mi się głowa kiwa” – tak mało świąteczne, a dla nas tak bardzo :)

Nagle przestawali śpiewać… i cisza… i chwila oczekiwania… czy to na tej stronie czy na tej drugiej… i jest, jest to tu… ktoś „robi głośniej”… słuchamy… dialog małej dziewczynki i chłopaka osiemnastoletniego… brata i siostry…

– Gdzie jest mama?
–  W DZIOBKU. (tłum. w żłobku)
– A co ta mama robi?
– SIEDZI I KARMI DZIDZIUSIA…
– …
– TAM IC IMA… TAM IC IMA!!!! (tłum. tam nic nie ma)
– Tutaj mów…
– TAM IC IMAAAA!!!

Ta niespełna dwuletnia dziewczynka to ja… i mój brat… brat, który chyba stworzył mi najpiękniejszą pamiątkę z dzieciństwa… dlatego ta kaseta jest dla mnie prawie jak relikwie…

Ja takich relikwii dla Po tworzę dziesiątki… za kilka lat będzie mogła się nie tylko słuchać, ale i oglądać… dodatkowo ma też pudełko – skarbonkę, w którym trzymamy wszystkie pamiątkowe przedmioty – począwszy od testu ciążowego, poprzez kartki z gratulacjami, kartki, które otrzymała na pierwsze urodziny, pierwsze rysunki, bransoletki ze szpitala, świeczkę, którą dmuchała na torcie, i wiele, wiele innych… dzisiaj do tego zbioru dołączył woreczek z adnotacją – pierwsze obcięte włoski 29.12.2012…

Długo zwlekałam z tą decyzją, aż w końcu wzięłam dzisiaj nożyczki rachu-ciachu i pierwsze loczki wylądowały na ziemi… Po tylko krzyknęła „MOJE WOSY”… i w końcu mam dziewczynkę uczesaną, a nie małego rozczochrańca ;)

1

2

3

I jeszcze przegląd uzębienia ;)

4

5

relikwie.

16 uwag do wpisu “relikwie.

  1. basiar pisze:

    nosz… Polciu, ale masz fryzurę piękną:) zresztą ładnemu w każdej fryzurze pięknie:) tę poprzednią tez bardzo lubiłam:)
    Paula… wiesz ty co… gangu marcela nie znasz? hyhy… przecie to kultowy zespół lat 80-tych:))) choć wcale nie mój ulubiony:)
    a co do relikwii… to mam… pewnie… i własne… i synusiów mych rodzonych:) na kasetach magnetofonowych, videŁo oraz cd/dvd:)))) matko! jakam ja stara już…:D normalnie przegląd nośników przez wiek wieków mi się zrobił:)
    szczęśliwego przyszłego roczku Pauletko życzę Wam:))) i jeszcze jednego maleńkiego, ukochanego szkraba do kompletu:)

    1. No to mi Baśku wstydu narobiłaś – do tego stopnia, że sprawdziłam ich dyskografię… iii… nie kojarzę, no!

      Każdy Szkrab mile widziany, a taki do kompletu do już w ogóle ;) dziękujemy :*

  2. mjon pisze:

    Pierwsze koty za płoty :)))))) teraz czekaj na wymianę uzębienia :)))) Ja mleczaki moich dzieci mam w pudełeczkach :)))))))
    Szczęśliwego Nowego Roku dla całej Twojej rodzinki życzę:)))))

    1. Mjonku przecież zęby oddaje się wróżce zębuszce ;) nie wiedziałaś? tzn. dzieciaki nie wiedziały? to może i dla Ciebie dobrze :D
      Dla Was też wszystkiego co dobre na cały okrąglutki rok!

  3. kaan pisze:

    Pamiątki takie bezcenne są…Zbieram i ja, by za lat kilkanaście z łezką w oku powspominać;)

    Szczęśliwego Nowego Roku Wam życzę.

    1. Macie o tyle lepiej, że Mati już potrafi docenić pamiątki różnorakie… więc wspólne wspominki wchodzą w grę ;) ja jeszcze na to poczekam dłuuuugo…
      Szczęśliwego i dla Was Kasiu!

  4. Karolcia pisze:

    Polcia w nowej fryzurce wygląda bardzo ładnie :)
    Kurczę dobry pomysł takie pudełko z pamiątkami.Ja mam tylko opaskę ze szpitala i pierwsze obcięte włoski :)
    Wszyskiego dobrego na ten Nowy Roczek!!!

  5. inessa pisze:

    Nie no Gang Marcela znam i ja i nawet mam ich autograf gdzies :)))) Nie było „Koncertu życzeń” bez ich piosenki hihihi
    Pola piekne krateczki ma i włoski też :)))
    Buziaki w ostatni dzień roku śle :***

Skomentuj

